Zwiększające się stale wymagania taktyczne, przyczyniły się do powstania w 1954 roku nowego typu samochodu rozpoznawczego BRDM. Zastosowano w nim samonośny, wodoszczelny kadłub oraz pędnik wodny poruszający pojazd podczas pływania.

Zbudowany na podwoziu czołgu T-34. Przeznaczony do udzielania pomocy technicznej uszkodzonym czołgom oraz pierwszej pomocy sanitarnej ich załogom. Wóz wyposarzono w składany dźwig o nośności 1 000 kg. Posiada urządzenia do pokonywania przeszkód wodnych po dnie.

Zbudowany na podwoziu czołgu T-34. Przeznaczony do udzielania pomocy technicznej uszkodzonym czołgom, oraz pierwszej pomocy sanitarnej ich załogom. Wóz wyposarzono w składany dźwig o nośności 1 000 kg. Posiada urządzenia do pokonywania przeszkód wodnych po dnie.

ZIŁ-485, zwany w Polsce jako samochód pływający BAW. Konstrukcja ZSRR, lata 50-te. Przeznaczony był do przepraw przez przeszkody wodne i przewozu 28 żołnierzy z pełnym ekwipunkiem lub sprzętu, np. 1 armaty kalibru 85 mm czy 1 haubicy kalibru 122 mm.

Więcej artykułów…