Wagon zbiornikowy serii Rh nr 551214

Wagon ten wyprodukowano prawdopodobnie w Polsce w okresie międzywojennym. Po wycofaniu z eksploatacji, Lokomotywownia Łuków parzekazała go w 1996 roku do Muzeum Kolejnictwa w Warszawie, gdzie jest ekspnowany na wystawie zabytkowego taboru kolejowego.  Pierwotnie wagon wyposażony był w budkę hamulcową na pomoście, a także w hamulec powietrzny zespolony systemu Kunze-Knorr, które zostały zdemontowane w późniejszym okresie jego eksploatacji.

Dane techniczne

Produkcja: Niemcy
Wytwórca: brak danych
Czas powstania: 1928 roku
Prędkość dopuszczalna: 80 km/h
Długość: 8,8 m
Długość zbiornika: 6,1 m
Masa: 9,55 t
Rozstaw osi: 4,5 m
Konstrukcja podwozia: kształtowniki stalowe nitowane
Hamulec: tylko przewód powietrzny
Łożyska: ślizgowe
Resory: 13-piórowe