Opancerzony samochód rozpoznawczy FUG
Seryjną produkcję samochodów opancerzonych rozpoczęto w 1963 roku. W połowie lat sześdziesiątych FUG-i weszły na wyposarzenie pododdziałów rozpoznawczych i przeciwpancernych WP. Samochody FUG na przełomie lat sześdziesiątych i siedemdziesiątych zostły wys\cofane z uzbrojenia i zastąpione samochodami opancerzonymi BRDM-2.
Dane techniczne
| Produkcja: | Węgierskiej | 
|---|---|
| Wytwórca: | brak danych | 
| Czas powstania: | lata 60-te. XX wieku | 
| Masa: | 6 100 kg | 
| Załoga: | 1+4 żołnierzy desantu | 
| Uzbrojenie: | stałego brak, możliwość zamontowania SGMB | 
| Opancerzenie: | płyty walcowane, łączone spawaniem | 
| Prędkość pływania: | 8,5 - 9 km/h | 
| Zasięg: | 500 km | 
Foto: Mariusz Pulkowski ® email: mariusz.pulkowski@poczta.fm
 
     
     
    


