Silnik rzędowy Packard 1A-2025

 

12-cylindrowy tłokowy silnik rzędowy w układzie V, chłodzony wodą. Posiadający cztery zawory na cylinder, jest ulepszoną wersją legendarnego silnika Liberty produkowanego wielkoseryjnie przez zakłady Packarda. Planowany początkowo do napędu samolotów wojskowych, z powodu zakończenia wojny produkowany był w bardzo ograniczonych ilościach.

Prezentowany egzemplarz posiada numer fabryczny 6. Silniki tego typu zamontowane były na wyścigowych samolotach Verville VCP-1 i Loening, które zwyciężyły w wyścigach o nagrodę Pulitzera w 1920 i 1922 roku.

Źródło: http://www.muzeumlotnictwa.pl/

Dane techniczne

Produkcja: USA
Wytwórca: Packard
Czas powstania: 1918 rok
Układ: 12-cylindrowy rzędowy w układzie V
Chłodzenie: Wodą
Moc maks.: przy 2 000 obr/min 585 KM
Moc nom.: przy obr/min KM
Pojemność: l
Stopień sprężania:
Redukcja śmigła:
Masa: 661 kg
Zużycie paliwa: l/h