Silnik rzędowy Praga Doris M-208B (Doris BI)

 

6-cylindrowy tłokowy silnik rzędowy w układzie płaskim (bokser), chłodzony powietrzem. Skonstruowany przez zespół kierowany przez inż. Krulisza w zakładach Motorlet (dawny Walter). W czasie projektowania i budowy prototypu wystąpiło wiele trudności technicznych. Próby państwowe przeprowadzono dopiero w 1955 roku. Silnik wszedł do produkcji seryjnej. Był konstrukcją niezbyt udaną, w czasie eksploatacji sprawiał wiele problemów technicznych. Był stosowany w samolotach Aero L‑60 Brigadyr.

Źródło: http://www.muzeumlotnictwa.pl/

Dane techniczne

Produkcja: Czechosłowacja
Wytwórca: Praga
Czas powstania: 1954 rok
Układ: 6-cylindrowy rzędowy w układzie płaskim (bokser)
Chłodzenie: Powietrze
Moc maks.: przy 3 000 obr/min 220 KM
Moc nom.: przy 2 900 obr/min 200 KM
Pojemność: 7,16 l
Stopień sprężania: 7,0
Redukcja śmigła: 0,55
Masa: 214 kg
Zużycie paliwa: l/h