Silnik rzędowy PZInż. Junior

 

4-cylindrowy tłokowy silnik rzędowy w układzie odwróconym, chłodzony powietrzem. Silniki typu PZInż. Junior produkowane były przez polski przemysł w latach 1934–1939 dla samolotów szkolnych i łącznikowych RWD‑8. Produkcję podjęto w Państwowych Zakładach Inżynierii w Czechowicach-Ursusie, na podstawie licencji czechosłowackiej wytwórni Walter. W 1939 roku produkcję Juniora przeniesiono do PZL WS‑2 w Rzeszowie. (Państwowe Zakłady Lotnicze Wytwórnia Silników Nr 2 na terenie Centralnego Okręgu Przemysłowego – COP). Ogółem wyprodukowano ponad 600 egzemplarzy silników tego typu.

Źródło: http://www.muzeumlotnictwa.pl/

Dane techniczne

Produkcja: Polska
Wytwórca: PZIinż - Państwowe Zakłady Inżynierii w Czechowicach-Ursusie
Czas powstania: 1934 rok
Układ: 4-cylindrowy rzędowy w układzie odwróconym
Chłodzenie: Powietrze
Moc maks.: przy 2 300 obr/min 120 KM
Moc nom.: przy 2c100 obr/min 110 KM
Pojemność: 5,8 l
Stopień sprężania: 5,2
Redukcja śmigła:
Masa: 148 kg
Zużycie paliwa: l/h