Samochód CHEVROLET z 1922 r.
Załoga składa się z sześciu strażaków: dowódcy, kierowcy-mechanika oraz dwóch dwuosobowych rot - gaśniczej i wodnej. Samochód ciągnął beczkę - dwukółkę z 750 litrmi wody. Motopompa mogła podać cztery prądy wody o wydajności 200 litrów na min. każdy przy ciśnieniu 8-miu atmosfer. Można było pobierać wodę z hydrantów, ze stawów czy rzek.
Wyposarzenie znajdujące się na samochodzie pochodzi z lat dwudziestych. Samochody służyły do wybuchu II wojny światowej w Oddziałach Straży Ogniowej w Warszawie. Odrestaurowany w 1996 roku z inicjatywy i przy wydatnej pomocy Prezesa Klubu Samochodów Zabytkowych CAAR Pana Tadeusza SKRZELIŃSKIEGO oraz strażaków zatrudnionych w Wydziele Technicznym Komendy Wojewódzkiej Państwowej Straży Pożarnej w Warszawie.
Załoga składa się z sześciu strażaków: dowódcy, kierowcy-mechanika oraz dwóch dwuosobowych rot - gaśniczej i wodnej.
Dane techniczne
| Produkcja: | USA, Polska | 
|---|---|
| Wytwórca: | samochód - CHEVROLET; wyposażenie - Fabryka Narzędzi Pożarniczych "STRAŻAK" w Warszawie przy ul. Syreny 3 | 
| Czas powstania: | 1922 rok | 
| Silnik | |
| Budowa: | rzędowy, górnozaworowy | 
|---|---|
| Cylindry: | 4-cylindrowy | 
| Pojemność: | 3,5 litra | 
| Moc: | 50 KM | 
| Prędkość max: | ok. 120 km/godz | 
| Zużycie paliwa: | ok. 25 litrów / 100 km. | 
Foto: Mariusz Pulkowski ® email: mariusz.pulkowski@poczta.fm
 
     
     
    





