Pierwszy samochód, który dał początek jednej z najsłynniejszych marek świata, stworzył Henry Royce w 1903 roku. W ciągu kilku miesięcy sprzedał wczesny model Royce firmie C.S. Rolls, która była nim tak zachwycona, że pod koniec 1904 roku stworzyła z konstruktorem spółkę, a wyprodukowane samochody zwano Rolls-Royce. SILVER- SHADOW został wypuszczony na rynek w 1965 roku i był pierwszym z modeli o strukturze nośnej skorupowej. Staranne wykończenie nadwozie nie miało nic wspólnego z poprzednimi modelami. Firma zdecydowała się również na produkcję samochodów tej generacji w różnych wersjach, jako sedany, coupe lub kabriolety. Tradycyjnie auta posiadały eksluzywne wyposażenie, wyrafinowane elementy ozdobne nadwozia a wewnątrz najwyższej jakości drewno, dywany i skóry.

Samochód Mercedes-Benz D 260 pokazany został publiczności w 1936 roku na wystawie w Berlinie i stał się największą niespodzianką tej ekspozycji jako pierwszy samochód seryjnej produkcji wyposażony w silnik Diesla. Samochody osobowe z silnikiem Diesla nieoczekiwanie nawet dla producentów cieszyły się dobrą sprzedażą. Kształt nadwozia modelu 260 stanowi analogiczne rozwiązanie jak we wcześniejszym samochodzie Mercedes-Benz 230.

Rolls-Royce to duże, luksusowe wyposażone samochody, z charakterystyczną statuetką Spiryt of Ecstasy (Duch ekstazy) na masce i gotyckim kształtem atrapy. Są synonimem bogactwa i najwyższej klasy. Każdy pojazd jest produkowany na indywidualne zamówienie i wykonany ręcznie. To wszystko powoduje, że każdy Rolls-Royce wyprodukowany od 1900 roku jest pojazdem kolekcjonerskim. To niespotykane jak na tamte czasy połączenie najnowocześniejszej technologii z typowym dla Brytyjczyków konserwatyzmem.

Więcej artykułów…