Parowóz TKp nr 4147

Parowóz został wyprodukowany w 1942 roku w belgijskiej firmie "La Meuse". Dane historiograficzne na temat tej lokomotywy są nader skromne.Podobnie jest z danymi technicznymi.Nieznany jest pierwotny nabywca tego parowozu i miejsce jego eksploatacji.Niektóre źródła wspominają o zakładach Graefl Schaffgot`sche Werke. Wiadomo że w 1945 roku trafił do Polski,gdzie pracował w Kopalni Węgla Kamiennego Bobrek w Bytomiu.

Dane techniczne

Produkcja: Belgia
Wytwórca: Société Anonyme des Ateliers de Construction de la Meuse, Sclessin
Czas powstania: 1942 rok
Układ osi: D
Prędkość maksymalna: 40 km/h
Nadciśnienie pary w kotle: 1,2 MPa (12 at)
Średnica kół zestawów kołowych: 1 100 mm
Zapas wody: 6 m³
Zapas węgla: 1,5 t
Masa w stanie służbowym: 46 000 kg
Długość ze zderzakami: 10 250 mm