Samochód osobowy Polonez Analog z 1994

Najbardziej zaawansowany technicznie Polonez. Stały napęd na przód, tył dołączał się tylko w razie potrzeby, bieg terenowy, kolumny Mcpherson, maglownica, wahacze. Blokada mostu i silnik Diesla to tylko niektóre nowości w prototypowym pojeździe. Karoserie zaprojektował prof. Cezary Nawrot. Rama powstała na Politechnice Warszawskiej. Podczas prób terenowych Analog odniósł zaskakujący sukces. Wyprodukowano niecałe 7 egzemplarzy. Nie wszystkie miały napęd na cztery koła. Projekt Terenowego Poloneza został wstrzymany w chwili przejęcia FSO przez Daewoo. Egzemparz był wystawiany na Międzynarodowych Targach Poznańskich w 1994 roku.

Dane techniczne

Produkcja: Polska
Wytwórnia: Fabryka Samochodów Osobowych w Warszawie
Czas powstania: 1994–1996 (prototypy)
Typ nadwozia: 4-drzwiowy pick-up
Silniki: 1,9 dm³
Skrzynia biegów: 5-biegowa manualna
Liczba miejsc: 5