Potocznie był nazywany "saganem na żelaznych kołach", potrafił osiągnąć prędkość maksymalną jazdy do 6,2 km/h.
Pierwszy polski powojenny ciągnik produkowany w latach 1947 - 1959. Łączna produkcja wynosiła 60 000 sztuk. Jego konstrukcja była wzorowana na niemieckim ciągniku "Lanz-Buldog", napędzanym na olej gazowy lub olej dieslowski.
Potocznie był nazywany "saganem na żelaznych kołach", potrafił osiągnąć prędkość maksymalną jazdy do 6,2 km/h.
| Silnik | |
| • 1-cylindrowy, dwusuwowy, niskoprężny, wolnoobrotowy z gruszą żarową i wtryskiem typu otwartego | |
| • o mocy 33 kW (45 KM) przy 630 obr./min. | |
| • średnica cylindra 225 mm, | |
| • skok tłoka 260 mm. |
| Napęd | |
| • sprzęgło suche dwutarczowe | |
| • skrzynia przekładniowa dająca 3 biegi do przodu, 1 wsteczny oraz "przyspieszacz szybkości szosowych" | |
| • koła jezdne o metalowych obręczach | |
| • hamulce kół tylnich bębnowe sterowane mechanicznie oraz dodatowy hamulec przekładni biegów sterowany dźwignią ręczną. |
Foto: Mariusz Pulkowski ® email: mariusz.pulkowski@poczta.fm